Az egyszeresen telítetlen zsír okoz e fogyást, Telített vagy telítetlen zsírsavak? Melyiket érdemes fogyasztani?


Központban az egészség

Írta: Jaksa Petra Avokádó, mandula, olívaolaj — néhány azok közül a szuper egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak közül, melyek hozzájárulnak a karcsú alak megőrzéséhez. Igen ám, de mi van akkor, ha ezekből fogyasztasz túl sokat?

A legújabb kutatások már meggyőztek minket arról, hogy a jó zsírok fogyasztása nem ördögtől való, sőt kimondottan segítik a fogyást, hiszen remek energiaforrások, így hosszú időn át biztosítják a teltségérzetet. Ezek az ún.

lipo xt zsírégetők

Szóval csupa-csupa jó tulajdonságokkal rendelkeznek. Ide tartoznak az olajos magvak, az olívaolaj, az avokádó, a tengeri halak, a szója és a lenmaghogy csak a legismertebbeket említsük.

south beach diéta

De azt vajon honnan tudhatjuk, hogy ezekből mennyi az a napi maximum mennyiség, amivel még nem ártunk magunknak? Mit mond a szakértő?

Author Evelin Erdei Tags koleszterintelítetlen zsírsavaktelített vagy telítetlen zsírsavaktelített zsírsavak Manapság egyre többet hallhatunk és olvashatunk táplálkozással kapcsolatos témákról. Az egyik sokakat érintő terület a zsírfogyasztási szokások és a szív- és érrendszer egészsége közti összefüggés kérdésköre. A téma nagy jelentőséggel bír; hasonlóan a nemzetközi adatokhoz, sajnos hazánkban is vezető helyen szerepelnek a különféle szív-érrendszert érintő krónikus betegségek. Azt sokan tudják, hogy ha a vérzsírok szintje — köztük a koleszteriné — túlzottan magas, az érelmeszesedést okoz és így emeli a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát. Az azonban, hogy étrendünk zsírtartalma és annak minősége pl.

Habár ezek valóban szuperételeknek számítanak, tényleg könnyen áteshetünk a ló túloldalára, ha túlzásba visszük a fogyasztásukat. Ha a nap folyamán három főétkezést tartunk, és délután mandulát nassolunk, az arányokat figyelembe véve 57 gramm lenne az ideális maximum zsírbevitelünk.

Egy marék kb.

Pontosan mi is az a koleszterin?

Láthatod tehát, hogy nagyon könnyű elérni azt az 57 grammos napi limitet. Azonban a hízást nem önmagában a zsírbevitel okozza, hanem az össz kalóriamennyiség, amit egy nap elfogyasztunk. Amennyiben nagyon alacsony a szénhidrátfogyasztásod, lehetsz egy kicsit megengedőbb a zsírbevitellel.

fogyás gyógyítja afib

WellnessCafe Tipp: Ahelyett, hogy az üvegből löttyintenél valamennyi olívaolajat a serpenyőbe, mindig mérd ki a konkrét mennyiséget! Nagyon könnyű ugyanis egy evőkanál helyett kettőt használni, ami máris a napi max. Fotó: RF.