Fogyni és egészségesen táplálkozni. Első alapszabály: tartsuk be a tápanyagok helyes arányát!


Fontos a tudatos tervezés Meg kell határozni a célt, hogy fogyni akarunk-e, megtartani a súlyunkat vagy esetleg izmot építeni.

Második alapszabály: figyeljünk a napi energiabevitelre!

Ha a testsúly megőrzése vagy testépítés a cél, akkor természetesen a leadott energiamennyiséghez mérten lehet több kalóriát bevinni. Ha fogyás a célunk, akkor nem ehetünk többet, hiszen az a célunk, hogy növeljük a kalóriadeficitet, és a szervezetünk ezt zsírból pótolja.

fogyni és egészségesen táplálkozni ártalmas vérszegénység és fogyás

Gyakori hiba, hogy az ételek kalóriamennyiségét alul- a mozgás által elégetett kalóriát pedig túlbecsüljük. A sport és táplálkozás, valamint testsúlycsökkentési célok összehangolása miatt pontosan tudnunk kell, hogy mennyi kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és mennyit égetünk el mozgással.

fogyni és egészségesen táplálkozni Nem akarom lefogyni

Az utóbbit a mozgás intenzitása és időtartama határozza meg. Amennyiben alacsony intenzitáson végzünk kardió jellegű mozgást, akkor hogyan segíthet anyámnak a fogyásban szervezetnek van elég energiája, amit zsírból fedez.

  1. HáziPatika
  2. Az 5 legnagyobb tévhit az egészséges étkezéssel kapcsolatban Vous

Ha magasabb intenzitáson végezzük az adott mozgást vagy erőnléti edzésformát választunk, akkor az edzéshez megfelelően kell plusz tápanyagot bevinnünk előtte és utána, hogy ne az izomhoz nyúljon, ahonnan ilyen edzésnél gyorsan tud energiát szerezni. Ha jól választjuk meg az edzéshez tartozó kisétkezést, akkor lesz a legjobb hatása az edzésnek, azaz lesz energiánk az edzésre és zsírból fogunk fogyni.

Az étrendet az edzés intenzitása is meghatározza!

Az intuitív táplálkozás módszere a szó szoros értelmében véve nem diéta, sokkal inkább egy megközelítés, melynek célja, hogy segítsen egészséges viszonyt kialakítani az ételekkel. Mindezt anélkül, hogy étrendeket kellene betartanod vagy kalóriákat számolgatnod.

Intenzíven sportolók esetében, akik hetente minimum percet mozognak, ajánlott úgy felépíteni az étrendet, hogy van pihenőnapi, alacsony intenzitású, valamint magas intenzitású edzésnapi étrendjük, mindegyikhez a szükséges kalória- és tápanyag-összetétel szerint. Fő szabályként érdemes követni, hogy három főétkezés legyen, amelyek között 4—6 óra telik el.

fogyni és egészségesen táplálkozni diéta program

Reggelire és vacsorára fehérjében gazdag, szénhidrátban szegény ételeket válasszunk. Az ebéd legyen a legtartalmasabb étkezésünk, itt fehérjében gazdag és alacsony glikémiás indexű szénhidrátot is tartalmazó fogásokat válasszunk. Edzéshez pedig az intenzitástól függően tegyünk be egy snackétkezést. Ha a fogyás a cél: Alapvetően, ha a fogyás a cél, akkor általánosságban napi kalória jusson edzésnapokra a nőknek, a férfiaknak.

fogyni és egészségesen táplálkozni oxitocin orrspray fogyás

Pihenőnapokon ez lehet kalóriával kevesebb. Alacsony intenzitású edzéshez nem szükséges pluszétkezést választani, de ha magasabb intenzitással edzünk, akkor előtte egy órával egy kalóriás, majd utána egy — kalóriás, fehérjét is és szénhidrátot is tartalmazó étkezést iktassunk be. Táplálékkiegészítők A táplálékkiegészítők közül van néhány kimondottan ajánlott, mivel szakszerű táplálkozás mellett sem lehet biztosítani mindent, amire egy fokozott fizikai igénybevétel mellett a testnek szüksége lehet.

Ezekre akkor van szükség, ha valaki komolyabban edz, azaz a heti általánosan ajánlott perc felett sportszerűen mozog.

Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei • Dietless

Hidratálás A megfelelő folyadékpótlás fogyni és egészségesen táplálkozni fontos a testedzés során. Minél hosszabb ideig és minél intenzívebben mozgunk, annál fontosabb, hogy a megfelelő típusú folyadékpótlás megtörténjen, ellenkező esetben a szervezet dehidratált lesz.

Edzés előtt egy fél órával igyunk meg fél liter vizet, edzés alatt pedig fogyasszunk rendszeres időközönként vizet.

  • Első alapszabály - Tartsuk be a tápanyagok helyes arányát!
  • Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei Mielőtt továbblépnénk, nézzünk meg pár fontos alapelvet: Mindig törekedj az egészséges táplálkozásra az ételek megfelelő és kiegyensúlyozott kiválasztásával.
  • Hogyan lehet fogyni a balerinák számára

Ezt a hibát kerüld el! Tudnunk kell, hogy a nem megfelelően megtervezett, nem szakszerű étrend a fizikai teljesítmény romlásához és izomvesztéshez is vezethet. A komolyabban sportolók esetében pedig a nem megfelelő táplálkozásnak fogyni és egészségesen táplálkozni egészségügyi kockázatai is lehetnek.

Gyakori hiba például, ha nem pótoljuk vissza a felhasznált energiát, nem töltjük fel a glikogénraktárakat edzés után.

Így izomból fogunk fogyni, és egy idő után nem lesz energiánk edzeni.